Training artikelen schrijven

2020-04-03T17:53:26+02:00

Je hebt kennis van zaken en je wilt dat delen met het publiek. Misschien kan je van je studie of over je vak een artikel schrijven voor een blad, een website of een folder... Maar hoe pak je dat nu goed aan? Voor wie mooiere resultaten wil bereiken met goed leesbare artikelen kunnen Marjan en [...]

Zweden magazine voor LEADER Achterhoek

2020-04-03T16:12:34+02:00

Van 30 september tot en met 3 oktober 2019 bezocht een delegatie van LEADER Achterhoek projecten van LEADER Söderslatt, in de provincie Skane, het zuidelijkste puntje van Zweden. Een leerzame en boeiende reis waarin veel kennis en ervaring is uitgewisseld, contacten zijn gelegd en ideeën voor (gezamenlijke) projecten zijn ontstaan. Marjan schreef/produceerde een uitgebreid verslag [...]

Inzamelingsactie cast Pippi Langkous €37.000

2020-04-03T17:41:45+02:00

In april 2019 startte Marjan samen met oud-collega Heleen Bosma een inzamelingsactie voor de acteurs van Pippi Langkous, die als kind eenmalig een klein bedrag hebben ontvangen voor hun rol in de beroemde films, en daarna niks meer kregen. De royalty's van de wereldwijd 50 jaar lang herhaalde serie moeten enorm zijn geweest, maar de [...]

Kennis delen met vakgenoten via de BioAcademy

2020-03-24T15:35:47+01:00

De biologische sector groeit. Nieuwe toetreders tot deze markt hebben behoefte aan kennis over biologisch produceren en handelen. Nieuwe medewerkers in bestaande bedrijven op de biologische markt zoeken kennis over waar biologisch voor staat. Overal waar algemene kennis over de sector nodig is, kan de BioAcademy een platform zijn om die kennis te delen. Jorg [...]

TopBodem: dieper graven in bodemkwaliteit

2018-04-10T19:05:05+02:00

Akkerbouwers hebben de bodem als belangrijkste productiemiddel tot hun beschikking. In het project TopBodem volgt Agrio een vijftal Nederlandse akkerbouwers, elk met hun eigen uitdagende bodemtype. De problemen waar zij tegenaan lopen staan model voor de zaken die andere telers in de regio ook kennen. Daarmee is TopBodem een project waarin boeren meelezen over hun buren en zo kennis opdoen voor hun eigen aanpak voor betere bodemkwaliteit.

Communicatieplan en fondsenwerving voor kasteel Slangenburg

2020-04-03T12:00:01+02:00

Communicatie en fondsenwerving kasteel Slangenburg Kasteel Slangenburg is een van de parels van de Achterhoek. In het fraaie kasteel kun je een kamer boeken en in het bijbehorende koetshuis kun je terecht voor heerlijke verse koffie. Marjan stelde voor het kasteel een communicatieplan op en verzorgt fondsenwerving voor de verbouwing van het koetshuis en de [...]

Communicatie & productie theatervoorstelling Gek van Paarden

2020-04-03T17:49:32+02:00

Gek van paarden Paardencabaret door M.K. de Manvan Tot grote verrassing van de pasgetrouwde zakenman MKdeManvan bleek zijn charmante echtgenote gek van paarden. Hij was in een hippisch huwelijk terecht gekomen! Sindsdien brengt hij alle vrije uurtjes door met grote en kleinere hinnikende dieren, assisteert hij op wedstrijden waar hij werkelijk niets van begrijpt, doet [...]

Bijlage Bakkersvak 2018 – Bakkerswereld

2018-04-05T18:31:54+02:00

    Bijlage Bakkersvak 2018   Bakkersvak is hét evenement voor bakkers en ijsverkopers! Voor Bakkerswereld produceerde Marjan in maart 2018 een bijlage met beursinformatie en alle noviteiten die op het evenement gepresenteerd werden.

Website & communicatie Hippomobiel Erfgoed

2018-04-05T18:16:41+02:00

Website & communicatie Stichting Hippomobiel Erfgoed Een rijtuig is méér dan een ding van hout en ijzer, méér dan een ‘paardenkar’ van vroeger. Het is eerder een soort tijdmachine, die als je er goed naar kijkt alles vertelt over het leven van vóór de auto. Het is daarom de moeite waard om het hippomobiel erfgoed [...]

Tekst en coördinatie website LEADER Achterhoek

2017-11-06T10:30:16+01:00

LEADER Achterhoek had een nieuwe website nodig. Het design en de bouw van de website zijn van Ebbersmedia.nl, de foto's, waaronder onderstaande, zijn van Ivohutten.nl en de tekst en coördinatie van de bouw van de website zijn van Marjan. Leuke klus, want hoe maak je ambtelijke taal waar niet aan gesleuteld mag worden toch leesbaar? [...]

Pop-up krant van de BioVak-beurs – Nieuwe Oogst

2018-04-05T18:34:25+02:00

Tijdens twee BioVak-beurzen in Zwolle maakte het team van Nieuwe Oogst een krantje van 4 pagina's met nieuws en beelden van de beurs. Beide beursdagen kregen de beursbezoekers in de jaren 2010 en 2011 bij het verlaten van de IJsselhallen dit krantje, vers van de pers, mee naar huis. De beurs maakte in deze jaren een groei door. Het beurskrantje was een initiatief waarmee LTO een extra zetje aan een ontwikkelende landbouwsector wilde geven.

LEADER Achterhoek

2017-10-30T18:13:18+01:00

Begin 2016 is Marjan benoemd tot inwonerlid namens de gemeente Doetinchem in de provinciale adviescommissie LAG (Lokale Actie Groep) LEADER Achterhoek. Marjan verzorgt de communicatie voor LEADER Achterhoek. Van 2016 tot en met 2022 is de LEADER-subsidieregeling opengesteld. Dit is Europees geld, dat bestemd is voor de verbetering van de leefbaarheid van het platteland. Het [...]

Jaarbericht AVEBE

2017-10-30T18:14:10+01:00

  In opdracht van JEEN bureau voor communicatie, maakte Marjan in 2016 voor de internationale agrarische coöperatie Avebe het Jaarbericht. Marjan schreef en verzorgde de coördinatie. Het Jaarbericht, een leesbare versie van het Jaarverslag, verscheen in vier talen: Nederlands, Duits, Engels en Zweeds. Behalve dat Marjan graag magazines maakt, vond ze het ook erg leuk [...]

Uitgave boek Stapelgek van paarden door M.K. de Manvan

2017-10-30T18:14:16+01:00

M.K. de Manvan schrijft al jaren over zijn belevenissen als man van een paardenvrouw. Haver Producties geeft zijn nieuwste boek uit: Stapelgek van paarden, dat je hier kunt bestellen mét handtekening! De recensies zijn super, zo geeft Bol.com 5 sterren! Daarnaast is er een theatershow door M.K. de Manvan, die door Haver Producties geproduceerd wordt.

10 GEBODEN PAARD – Dierenbescherming & KPW

2017-10-30T18:14:23+01:00

10 Geboden van het paard. In augustus 2015 bedacht en produceerde Haver Producties een flyer voor het Keurmerk Paardenwelzijn, het KPW die in januari 2016 door de Dierenbescherming is gebruikt in de social media. Ze vereenvoudigde de wetenschappelijke paardenwelzijnsuitgangspunten van het KPW voor deze communicatieuitingen. Dit deed ze door deze uitgangspunten vanuit het gezichtspunt van [...]

Go to Top