10 Geboden van het paard. In augustus 2015 bedacht en produceerde Haver Producties een flyer voor het Keurmerk Paardenwelzijn, het KPW die in januari 2016 door de Dierenbescherming is gebruikt in de social media. Ze vereenvoudigde de wetenschappelijke paardenwelzijnsuitgangspunten van het KPW voor deze communicatieuitingen. Dit deed ze door deze uitgangspunten vanuit het gezichtspunt van het paard te brengen. De tekst kwam tot stand in samenwerking met onder andere paardenwetenschappers, het KPW en de Dierenbescherming.
De illustraties zijn van Tony Tati (Pennestreek.nl) .
De flyer ging onder dieren- en paardenliefhebbers viral op social media als Facebook en is uitgedeeld op het Horse Event, het grootste educatieve paardenevenement van Nederland met gemiddeld 30.000 bezoekers over drie dagen. Voor het KPW schreef Marjan ook een pagina voor hun website, met de uitleg van de wetenschappelijke basis achter het keuringssysteem van de stallen.
Leave A Comment